Regulamin sklepu internetowego Fundacji Mediko oraz Polityka prywatności
1 Definicje:
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna,
Konsument–Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu cywilnego,
Regulamin– niniejszy regulamin, dostępny pod adresem:
Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem https://mediko.sklep-kody.pl/
Sprzedawca– Fundacja Mediko, Wysoka 12 B / 70, 41-209 Sosnowiec NIP 6443560362 KRS 0000901068 tel. 605 333 400.
2 Postanowienia wstępne:
1. Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż usług i produktów cyfrowych, świadcząc jednocześnie na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną zgodnie z § 3 Regulaminu.
2. Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupującego.
3. Do dokonania zakupu za pośrednictwem Sklepu wystarczające są:
- dostęp do Internetu,
- standardowy system operacyjny,
- standardowa przeglądarka internetowa,
- posiadanie aktywnego adresu e-mail.
4. Do korzystania z oferowanych pozycji konieczne są:
- standardowa przeglądarka plików .pdf (np. AdobeReader),
Fundacja Mediko nie jest płatnikiem Vat. Jest organizacją pozarządową zwolnioną z Vat (zwolnienie podmiotowe). Nie wystawia faktury. Jeżeli Kupujący potrzebuje otrzymać fakturę uproszczoną (rachunek bez VAT), może zwrócić się z tą prośbą poprzez mail: [email protected] Należy wówczas załączyć potwierdzenie zakupu (pdf) wygenerowane ze strony własnego rachunku bankowego - na fakturze uproszczonej (rachunku bez VAT) zostaną zamieszczone dane nabywcy zgodne z załączonym potwierdzeniem zakupu.
3 Usługi świadczone drogą elektroniczną - sposób realizacji zamówienia:
1. Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługę drogą elektroniczną polegającą na umożliwieniu Kupującemu zawarcia ze Sprzedawcą umowy o dostarczenie treści cyfrowych w postaci plików (PDF, JPG) oraz innych pozycji dostępnych w asortymencie sklepu (vouchery na uczestnictwo w kursach, warsztatach, spotkaniach i innych). Zawarcie umowy możliwe jest bez posiadania konta w Sklepie.
2. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu i przekazu danych w związku z korzystaniem ze Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
3. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Kupujący powinien poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach w funkcjonowaniu Sklepu.
Reklamacje: wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu, Kupujący może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres [email protected]. Sprzedawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 3 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.
4 Prawa własności intelektualnej
1. Sprzedawca informuje Kupującego, że produkty cyfrowe dostępne w Sklepie stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
2. Sprzedawca informuje niniejszym Kupującego, że dalsze rozpowszechnianie kursów i innych materiałów cyfrowych przez Kupującego bez zgody autora stanowi naruszenie praw autorskich i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
5 Zawieranie umowy
W celu zakupu materiałów cyfrowych, kursu internetowego, voucherów na wydarzenia i spotkania lub innej usługi, Kupujący musi podjąć następujące kroki:
1. dodać produkt lub produkty do koszyka, klikając w przycisk „Kup”,
2. wybrać metodę płatności (szybki przelew, BLIK, płatność kartą za pośrednictwem operatorów PayU lub Przelewy24)
3. kliknąć w przycisk „Zamawiam i płacę”.
4. Po skutecznym dokonaniu płatności umowę o dostarczenie treści cyfrowych w postaci wybranych produktów uważa się za zawartą między Kupującym a Sprzedawcą.
6 Dostarczenie zamówienia
Zakupione produkty zostaną dostarczone w następujący sposób:
1. na adres email podany przez Kupującego podczas składania zamówienia zostanie przesłany plik do pobrania zakupionego produktu (czas realizacji - natychmiast, przesyłka jest automatyczna - jeśli zdarzą się zakłócenia w przesyłce prosimy o informację na: [email protected] - wówczas zostanie wysłany mail z zamówionymi materiałami cyfrowymi w postaci załącznika - realizacja takiej reklamacji trwa do 12 godzin),
2. dostępna jest także opcja płatności tradycyjnym przelewem na rachunek bankowy - prosimy wówczas o mail na: [email protected] (przy tradycyjnym przelewie do dostawy należy doliczyć czas niezbędny dla zaksięgowania środków na rachunku bankowym sklepu, zwykle trwa to 1-2 dni robocze).
7 Zwroty i odstąpienie Konsumenta od umowy
1. Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa do odstąpienia od umowy.
3. Aby odstąpić od umowy, Konsument powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną.
4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, Konsument powinien wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
5. Zwroty płatności: w przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi otrzymane od Konsumenta płatności niezwłocznie, nie później niż 7 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
8 Odpowiedzialność za wady
1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkty cyfrowe wolne od wad.
2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli plik cyfrowy ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
3. Jeżeli Kupujący stwierdzi wadę pliku cyfrowego, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, składając oświadczenie stosownej treści.
4. Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą zarówno pocztą tradycyjną, jak również pocztą elektroniczną.
5. Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 3 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.
9 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami o dostarczenie treści cyfrowych na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
2. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
1. zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
2. zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą,
3. skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
3. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.
4. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
10 Polityka prywatności i pliki cookies
Na naszej stronie mediko.sklep-kody.pl używamy plików cookies, podobnych technologii i informacji pozyskanych za ich pomocą, w celach zapewnienia prawidłowego działania serwisu, w celach analitycznych, w celach dopasowania serwisu do preferencji użytkownika, w celu marketingowym, w tym personalizacji reklam. Możesz wyłączyć te mechanizmy w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na zapisanie plików cookies w pamięci urządzenia, uzyskanie dostępu do zapisanych w nich informacji i wykorzystanie danych zebranych przy ich pomocy w ww. celach.
Polityka prywatności
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE 1. Polityka prywatności zawiera zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sklep, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania plików cookies oraz narzędzi analitycznych. 2. Dane osobowe w Sklepie Internetowym przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - zwane dalej „RODO”. 3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem dwóch wyjątków:
· zawieranie umów z Administratorem - niepodanie w przypadkach i w zakresie wskazanym na stronie Sklepu Internetowego oraz w Regulaminie Sklepu Internetowego danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej z Administratorem skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. Podanie danych osobowych jest w takim wypadku wymogiem umownym i jeżeli osoba, której dane dotyczą chce zawrzeć daną umowę z Administratorem, to jest zobowiązana do podania wymaganych danych. Każdorazowo zakres danych wymaganych do zawarcia umowy wskazany jest uprzednio na stronie Sklepu Internetowego oraz w Regulaminie Sklepu Internetowego;
· Obowiązki ustawowe Administratora - podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa nakładających na Administratora obowiązek przetwarzania danych osobowych (np. przetwarzanie danych w celu prowadzenia ksiąg podatkowych lub rachunkowych) i brak ich podania uniemożliwi Administratorowi wykonanie tychże obowiązków.
4. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których przetwarzane przez niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności jest odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
• przetwarzane zgodnie z prawem; • zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;
3. Państwa dane osobowe mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
a. dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej, (w szczególności dostawcy poczty elektronicznej oraz dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi) - Administrator udostępnia Państwa zebrane dane osobowe wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
c. dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniający Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna) - Administrator udostępnia Państwa zebrane dane osobowe wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
5. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
1. Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia - osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.
2. Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO), to ma ona prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
3. Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
4. Prawo do sprzeciwu - osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
5. Prawo do sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego - jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
6. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w niniejszym punkcie polityki prywatności można kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres Administratora wskazany na wstępie polityki prywatności.
Postanowienia końcowe
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
2. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
3. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01 czerwca 2021 r.
Wszelkie spory związane z umowami zawieranymi za pośrednictwem Sklepu będą rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na miejsce siedziby Fundacji Mediko. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do Konsumentów, w przypadku których właściwość sądu rozpatrywana jest na zasadach ogólnych.
Kodeks dobrych praktyk
Sprzedawca korzystając z niniejszego kodeksu zobowiązuje się przestrzegać w pełni jego postanowienia. Implementacja kodeksu ma na celu utrzymywanie i wzmacnianie jak najlepszych relacji z otoczeniem wewnętrznym oraz zewnętrznym firmy, czyli zarówno z klientami jak i innymi partnerami handlowymi.
Sprzedawca zobowiązuje się do przestrzegania ogólnie przyjętych standardów etycznych, w tym do podstawowych zasad:
1. Rzetelnego i uczciwego przekazywania wszelkich posiadanych informacji oraz niewprowadzanie Klienta w błąd. Sprzedawca daje możliwość zapoznania się Klienta z nazwą firmy, adresem siedziby firmy, informacją o tym, w jaki sposób i gdzie można się natychmiast skontaktować z firmą oraz w jaki sposób można się z nią bezpośrednio i skutecznie porozumieć, z uwzględnieniem telefonu, adresu e-mail, nazwą rejestru i numerem rejestracji firmy.
2. Sprzedawca informuje w sposób jednoznaczny o cechach oferowanych produktów ( opis, dane techniczne, nazwę produktu, zdjęcie).
3. Sprzedawca internetowy informuje o całkowitej cenie oraz warunkach dostawy (cena oraz termin). Sprzedawca informuje Klienta o dostępnych sposobach płatności.